vrijdag 1 februari 2013

Baby-files : doopsuiker

Je weet het of je weet het niet maar het was de afgelopen tijd wat rustiger in het "Gemaakt"-atelier. Trouwe bezoekers wisten dat wij uitkeken naar gezinsuitbreiding. Toen u uw goede voornemens voor 2013 formuleerde, resideerde ondergetekende in de materniteit. Qua originele feestformule om het nieuwe jaar in te zetten kan dat tellen.

Bij al dat verse baby-geluk horen natuurlijk doopsuikers. Ik krijg persoonlijk de kriebels als ik in de doorsnee doopsuiker-winkel al dat schreeuwerig plastic aanschouw (en de soms bijhorende prijzen). Jij kan het leuk vinden... ik heb er daarentegen weinig boodschap aan. 

Bij het aanbreken van zwangerschapsweek 30 was er geen ontkomen meer aan. Ik moest maar eens dringend aan de slag met het bedenken van een leuke attentie voor de bezoekers. Inspiratie nodig ? Dan is Pinterest the place-to-surf. Ik zocht iets eenvoudigs want ook voor doopsuiker geldt "less is more". Ik vond er snel dit en kon aan de slag.

Ik ging op zoek naar een basisthema voor kaartje en doopsuiker. Dit thema vond ik in de stoffenvoorraad van "Gemaakt". Al een beetje een klassieker geworden maar perfect qua kleur (geen roos/blauw in here) en vorm (er werd een kleine zus beloofd).



Ik stikte een paar voorbeeldzakjes in elkaar maar het rechthoekje kon het meest bekoren. Er kwam wat bandwerk aan te pas maar zo ging het...
Werkwijze :
* snij met een rotary cutter en snijmat (als je het graag efficiƫnt wilt doen) of schaar (als je over veelt ijd of veel helpers beschikt) rechthoekige stroken van 26cm x 10cm
* werk alle zijden af met de overlock
* plooi de korte kantjes 1cm naar binnen en stik vast
* leg goeie kanten van de stof op elkaar en stik de twee zijkanten vast op 1cm
* draai en strijk plat
* vul, vouw bovenkant dicht en voorzie van button in hetzelfde thema

Buttons nodig ? Bestel ze bij "Gemaakt"! Je hebt ze al vanaf 0,65 euro per stuk met een minimum bestelhoeveelheid van 100 stuks. Meer info ? Mail ons gerust !




Snoeppotten werden gevuld om collega's te bevoorraden.



En voor de extra sfeer in de ziekenhuiskamer werd gezorgd door een lampenkapje in hetzelfde thema. Ook deze maak je makkelijk zelf met een lampenkap-kit. De lamp maakt het plaatje compleet en verdient daarna natuurlijk een plaatsje in de kinder- of woonkamer.



5 opmerkingen: